fredag

2 januari

Nästan ett år sen jag ens var inne här. Har inte haft något att skriva och inte velat skriva. Jag har hunnit gå balen, uppleva studentveckan och tagit studenten. Vaknat upp och känt mig fri och "jag kan gör vad jag vill" känslan har varit ett faktum. Hösten kom jobbet tog slut. Drömmar och planer i högar, hur många har jag utfört? noll. Men det är väll så de blir antar jag. Man vill åstadkomma så mycket i livet att man tar sig vatten över huvudet och gör upp planer för miljoner. Folk har alltid sagt att man skall drömma för att komma framåt men jag sitter fortfarande här i den blå soffan hemma hos mamma och pappa. 

Men igår inleddes en helt nytt år. en bok på 365 sidor som jag själv är författare till, en bok fylld med blanka sidor som man ska försöka göra de bästa av. Vad ska den innehålla då? Spontanitet, kärlek och resor skulle väll vara de bästa men kan tänka mig att de blir mycket klagande på vädret i Sverige, alldeles för mycket degande i soffan och alldeles för lite motivation och sysselsättning.  Mina nyårslöften eller mål är att iallafall utnyttja mitt gymkort och det faktum att de finns finfina löparspår i närheten till fullo. Försöka tjäna ihop mina egna pengar så jag kan göra vad jag vill. Försöka leva livet på ett sätt som jag kan vara stolt över och inte ångra mig. Lägga mer energi på de människor som lägger energi på mig. och såklart de alldeles för ofta återkommande JAG SKA SLUTA ÄTA GODIS (som håller kanske fram tills nästa fredag ;)) 

Fick iallafall inleda året med en svårslagen kväll med alla do som ligger mig varmast om hjärtat. det kändes bra. Kom hem med ett örhänge mindre och icke existerade hela strumpbyxor, landade i sängen och kramades hela natten. Bakisdag deluxe med pizza och chips. Nu sitter jag hör med en röst som har försvunnit på vägen och en rinnandes näsa, skulle egentligen packat ner handbollskläderna och begett mig till Jönköping i morgon men får se mig besegrad och sova i soffan och tycka synd om mig själv är ett faktum. 

Nu kör vi 2015.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv din kommentar här!